Direktlänk till inlägg 8 juni 2008

...

Av Jenny - 8 juni 2008 13:13

Har inte skrivit på länge nu, de e så jobbigt när det inte är som det ska... Allt krånglar fortfarande... (läs i ett tidigare inlägg).


Menmen, nu kommer en liten uppdatering för er :)


Måndag 2/6-Onsdag 5/6 var vi på klassresa :) Vi gjorde nåt lite större nu eftersom vi ska splittras nu i 7:an :(:(

Vi var i Dalsland och första dagen cycklade vi dressin till Silverlake Camp där vi skulle bo. Det var kul :) Sen var vi "lediga " och fick göra vad vi ville resten av dagen :D De flesta fiskade & badade. Det var JÄTTEKALLT i vattnet så jag vågade inte i förenn dag två.

På tisdagen var det kanotpaddling på schemat. Efter lite krångel när jag och Sandra skulle paddla så fick jag paddla med Karin (lärare) och Sandra med Basse (lärare). Vi blev inte osams eller nåt men vi kunde inte styra rätt xD

När vi hade kommit en bit började det blåsa och de flesta tänkte väl: "ÅNEJ! Inte Öresjö-katastrofen igen!!". Men det gick bra^^ Känndes ganska tryggt att paddla med en larare ;D

Vi stannade på ett ställe i några timmar och sen paddlade vi tillbaka, då i medvind som var lika svårt, det gick knappt att styra då...

 När vi kom tillbaka var vi åter igen "lediga. Då när de flesta fiskade gick jag, Nico E, Linda, Elvira, Bea och Sandra och badade :) DÅ doppade jag mig^^ På grund av att Nico och Linda inte slutade skvätta vatten på mig förenn jag doppade mig ;) Och dom kom närmare och närmare :O:O Men när man väl hade doppat sig var det riktigt skönt :D:D

Sen dag 3 skulle vi till det som kallas Dalslandsaktiviteter. Vi blev där uppdelade i 2 grupper. Vår grupp skulle först till "Jättegungan". Man satt fast i 2 linor och de andra hissade upp en till den höjden man tyckte var lagom, då lossade man en spärr och åkte iväg. Det vågade inte fega jag göra ;)

Sen skulle vi till "Ziplinern" och "Burmabron". Ziplinern var en linbana :) Den var gansksa kul faktist^^ Man hade en sele som man satte fast i en lina som gick över ett stup med massa tallar^^

Burmabron var en repbro. Man gick på ett rep och höll sig i två andra.

Sen åt vi korv med bröd och sen var det att fira sig ner för en bergsvägg. Jag gjorde inte det heller. Direkt efter det skulle vi med bussen (en vanlig, ej hyrd buss) så det var många som inte hann som fick åka efter i bilar :P.

Bilder från resan kommer sen.


Dan efter (torsdagen) fick jag min nya tandställning.


På onsdag är det avslutningsmiddag.


På fredag är det skolavslutning... Så imorron kommer vara SISTA måndagen i Åsaka skola :/:/ Lite sogligt äre...

 
 
Caroline kj

Caroline kj

8 juni 2008 20:00

FUBBIGT att ni fick vara och kampa i 3 dagar, våran klass ska bra vara och kampa ( om man kan kalla det det )i 2 dagar!, vi ska vara vid restagård,vi ska åka dit i morgon! ;).

http://kjellber.bloggagratis.se

 
Mamma

Mamma

9 juni 2008 14:08

Och så missade du sista måndagen i Åsaka...

http://klingemaden.bloggagratis.se

 
Jenny

Jenny

11 juni 2008 06:35

Vi brukar också vara borta i två dar, men vi ska splittras och byta skola sen i sjuan så vi var borta lite längre denna gången.

http://coolacola.bloggagratis.se

 
Emelie

Emelie

11 juni 2008 21:25

Det lät ju jätte kul jenny! hoppas att du hade lika kul som det lät!

Avslutningsmiddag idag då! var den god?

Missade du måndagen?

Det kommer bli super i den nya skolan också tror jag! spännande! :)

Kram kram / Emelie

http://kawa.bloggagratis.se

 
Jenny

Jenny

12 juni 2008 16:29

Middagen var mkt god^^ Vi har lite rester av skinka, kalkon och rostbiff om du vill smaka ;D

Aa, jag var ju sjuk måndag tisdag...

De e lite läskigt :P Allt är så olikt Åsaka...

Kramkram^^

http://coolacola.bloggagratis.se

 
Caroline Kj

Caroline Kj

14 juni 2008 21:20

Vi ska också byta klasser!, vilken skola ska du börja på ????!. . . . . .

http://kjellberg.bloggagratis.se

 
Jenny

Jenny

15 juni 2008 16:21

Lyrfågeln... Dudå?

http://coolacola.bloggagratis.se

 
Caroline Kj

Caroline Kj

17 juni 2008 14:42

Huvudnäs :D

http://kjellberg.bloggagratis.se

 
Lina

Lina

17 juni 2008 19:04

Tack så mycket!
Hoppas allt är bra med er!
Kram

http://www.wibach.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 19 juli 2008 21:42

Jag ville ha en hemsida som är mer som en hemsida och inte en blogg så därför har jag skaffat en ny. Den hittar du på: www.coolacola.webb.se  Gå gärna in där och kommentera! ...

Av Jenny - 12 juli 2008 14:48

Imorron åker jag på lägret då :) Är hos farmor & farfar eftersom dom bor ganska nära :D Farmor är konstig och fattar ingenting om smileysar xD Hon e lite knäpp... ;P Och gammal ville hon att jag skulle lägga till x)   Sooo... Imorron ska man till Ån...

Av Jenny - 5 juli 2008 12:36

Hellu kära (inte så många) bloggläsare :D   Uhm... Alla som läser detta kan väl skriva en liten kommentar, vill gärna veta vilka och ca hur många som läser min blogg :) Kanske lite dåligt test att göra på sommaren när många är borta menmen ;)   Imorr...

...

Av Jenny - 28 juni 2008 10:35

Nu var de ett tag sen jag skrev igen O-O   Vill ni höra lite sommarplaner :)   Jag, mamma, Nico och Cola ska ut till en camping i Arvika där jag, mamma & Cola var förra året :D En jättemkysig camping :3 Sen har moster & Felix fått med min, mamma, Mik...

Av Jenny - 21 maj 2008 06:41

Hann aldrig skriva nåt igår men vår käre lilla Cola fyllde faktist TRE igår :):):)<3<3<3 Så nu tycker jag att alla ska gratta honom!         Imorron ska jag vara ledig :D:D Jätteskönt^^ Jag ska med mamma och moster när mamma ska operera andr...

Presentation

Omröstning

Agility?
 Håller på mycket med det! Tävlar nästan varje helg!
 Tränar mycket men tävlar inte.
 Tränar lite nån gång ibland på skoj bara.
 Har hållt på med det.
 Har bara hört talas om det.
 Agility? Vad är det?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards